Search found 1296 matches

by Alathald
Sun Feb 01, 2009 9:07 pm
Forum: Press Releases
Topic: Netbook Sales Rise, but will that hurt the Overall PC Market
Replies: 7
Views: 1150

Re: Netbook Sales Rise, but will that hurt the Overall PC Market

I know at Radioshack we have the Acer Aspire ONE with an AT&T aircard builtin for $99 w. a 2year contract or $500 otherwise and we haven't sold a single one since we got them in at the beginning of December. I don't think they pose a huge threat because most people realize they need something more b...
by Alathald
Sat Jan 31, 2009 9:12 pm
Forum: OFF Topic (ie: nothing about computers)
Topic: Join Legit Reviews on Facebook
Replies: 24
Views: 2633

Re: Join Legit Reviews on Facebook

i dont know, but based on what people here are saying, maybe computer nerds are anti social! who knew? :mrgreen: stop talking to me then :) It's quite scary, the things that come from Marty's brain...if you can call it that :finga: Anyway, I've had accounts on those sites but they never really peak...
by Alathald
Fri Jan 30, 2009 6:58 pm
Forum: All About The Games
Topic: OMG...Left4Dead
Replies: 53
Views: 6598

Re: OMG...Left4Dead

My wife got pretty pissed I was on all day yesterday. :axe: She doesn't understand how great this game is and that I must kill the infected. Besides I don't get mad when she reads all the time. Was good fun playing with you :) Ditto. You nephew (?) is quite the little zombie killer :mrgreen: I stil...
by Alathald
Thu Jan 29, 2009 10:22 pm
Forum: Legit Folding
Topic: folding on a 4870
Replies: 12
Views: 1885

Re: folding on a 4870

It's too bad ATI folding has been put to shame by nVidia. I'd love to upgrade to one of the ATI cards, but I don't get to do much gaming anymore so my graphics card is about 95% folding and 5% gaming and I don't want to sacrifice my ppd just for a mild increase in FPS. Anyone know if this is someth...
by Alathald
Thu Jan 29, 2009 3:48 pm
Forum: General Software Programs
Topic: Anyone use SeaMonkey for their browser?
Replies: 2
Views: 891

Re: Anyone use SeaMonkey for their browser?

I've messed with it in the past, it's basically just a suite of internet apps rolled into one. Still like Firefox more though.
by Alathald
Tue Jan 27, 2009 7:40 am
Forum: OFF Topic (ie: nothing about computers)
Topic: Have a Safe and Happy Holidays
Replies: 18
Views: 3062

Re: Have a Safe and Happy Holidays

Didn't think it warranted a new thread but just wanted to remind everyone to be safe out there, I know that those of use in Ohio (FZ1, vicaphit and myself) got hit pretty hard overnight and the forecast says it will only get worse. IDK how hard STL got hit (or anywhere else for that matter) just wan...
by Alathald
Tue Jan 27, 2009 6:58 am
Forum: All About The Games
Topic: OMG...Left4Dead
Replies: 53
Views: 6598

Re: OMG...Left4Dead

kappage wrote:that crap is off, i think i have fixed it, it seems to be the new NVidia drivers
Yeah I was having those same problems, thought it was the 01/23/09 update causing them but after a bit of looking, my nVidia drivers were crashing as well...
by Alathald
Mon Jan 26, 2009 11:05 pm
Forum: General Computer Forum
Topic: RAM Whoop!
Replies: 8
Views: 1387

Re: RAM Whoop!

TBH it's something to just try both ways to see which way feels faster to you. It depends a lot on the programs you use frequently, most programs (including most games) never come close to using 2Gb of RAM so it would be smarter to stick with the PC6400 RAM only. Then again, if you use programs that...
by Alathald
Fri Jan 23, 2009 11:41 pm
Forum: All About The Games
Topic: OMG...Left4Dead
Replies: 53
Views: 6598

Re: OMG...Left4Dead

where you guys playing? the LR server has been full since 6pm and I don't know who is who, so I'm not kicking anyone to get in. When you start a server, set it to private first. Then you can pull up the steam buddy list and expand the legit reviews tag and just invite everyone that's online in that...
by Alathald
Fri Jan 23, 2009 8:28 pm
Forum: All About The Games
Topic: OMG...Left4Dead
Replies: 53
Views: 6598

Re: OMG...Left4Dead

pwcmed wrote:I'm getting on in about an hour, whos down
I'm there.
by Alathald
Fri Jan 23, 2009 5:41 pm
Forum: OFF Topic (ie: nothing about computers)
Topic: Season Premiere of Lost Tonight
Replies: 10
Views: 918

Re: Season Premiere of Lost Tonight

camaroguy1998 wrote:
martini161 wrote:un-cancel boston legal!
I agree totally!
BL's cancel was a big mistake by ABC! :axe:
From what I heard, Shatner wasn't coming back for the next season...still, I would have enjoyed it almost as much without him tbh. That was a great show!
by Alathald
Thu Jan 22, 2009 8:37 pm
Forum: Intel Processor Forum
Topic: Overclocking Core i7: A Tale of Two Retail Processors…
Replies: 9
Views: 1784

Re: Overclocking Core i7: A Tale of Two Retail Processors…

If you want a guarantee that a cpu will hit a certain frequency, buy one rated for that frequency. Short of that, it's a crap shoot.
by Alathald
Wed Jan 21, 2009 4:06 pm
Forum: OFF Topic (ie: nothing about computers)
Topic: Season Premiere of Lost Tonight
Replies: 10
Views: 918

Re: Season Premiere of Lost Tonight

I never got into this show, it's like a soap opera meets a reality TV show...not my style I guess.
by Alathald
Mon Jan 19, 2009 12:47 pm
Forum: OFF Topic (ie: nothing about computers)
Topic: Jet Crashes in NYC
Replies: 11
Views: 1266

Re: Jet Crashes in NYC

Pretty amazing stuff
by Alathald
Mon Jan 19, 2009 2:12 am
Forum: General Software Programs
Topic: I want a program, but can't find anything online to suit me.
Replies: 7
Views: 1251

Re: I want a program, but can't find anything online to suit me.

If you need something like Quickbooks that can do invoices and such, check out gnucash ...I use it for my personal finances and it is beyond wonderful. It's also designed for small business use as well which sounds like exactly what you need. GnuCash Business How To Guide On the other hand, if that'...
by Alathald
Sun Jan 18, 2009 3:44 pm
Forum: General Computer Forum
Topic: Any reason to NOT buy a Logitech G15 keyboard?
Replies: 31
Views: 5587

Re: Any reason to NOT buya Logitech G15 keyboard?

Not really reasonable or feasible but here are some totally awesome, drool worthy keyboards...http://www.datamancer.net/keyboards/keyboards.htm
by Alathald
Sun Jan 18, 2009 1:15 am
Forum: Home Theater Discussion
Topic: Project Bunsonium
Replies: 29
Views: 5427

Re: Project Bunsonium

Did you test the movie files on another computer/OS? I've been hearing some really scary things about the DRM they'll be using in 7 and was wonder if it's been implemented in the beta yet...other than that, congrats on building and keeping (so far at least) your latest computer. :drinkers:
by Alathald
Thu Jan 15, 2009 12:34 pm
Forum: Operating Systems
Topic: another linux question
Replies: 4
Views: 1430

Re: another linux question

Which distro are you running? and which program are you trying to install? If it's a DEB based distro you technically can install a RPM but its not suggested. The best way to install most programs though is through the package manager which will handle all dependencies for you.
by Alathald
Wed Jan 07, 2009 12:48 am
Forum: General Software Programs
Topic: Free burning software for Vista
Replies: 16
Views: 4653

Re: Free burning software for Vista

ffmpeg is just about the most powerful piece of video conversion software known to man (well, this man at least) but it is a command line tool and thus not very user friendly. There are a few guis for it but I've always just used the cli. If you'd rather have a gui these two seem promising: avanti ...